fredag 8. april 2011

Postmannen

I over 30 år jobbet Emmanuel på det lokale postkontoret i Loitokitok. Han tjente ikke mye, men han elsket jobben sin. Emmanuel er også pastor for en lokal forsamling.

Pastor Emmanuel har imidlirtid et stort problem, han er diabetiker og har nå fått problemer med blant annet synet. Jeg har imidlertid med meg ganske så mye insulin så jeg ble med ham til legen for en sjekk. Blodsukkeret var svært høyt og det var helt klart at han nå bør begynne med insulin om han skal leve videre. Legen tok dette seriøst og fulgte han opp. Vi var hos legen to ganger, og allerede nå så begynner han å føle seg bedre. Jeg fikk også gitt ham et blodsukker testapparat så nå bør han ha muligheter til å overleve en stund.
Det å være diabetiker i Kenya er ikke lett. Ikke noe problem å få behandling, men problemet er at insulin og testing er svært dyrt.

Dette var litt morsomt. Jeg fikk møte en lege og en klinikk og hjulpet en diabetiker. Egentlig har jeg jo rett og slett reddet livet til et menneske i dag. Postmannen hadde nok ikke kunnet leve uten insulin. Vi får håpe det går bra med ham. Jeg kan ikke følge ham opp i detalj, men jeg vil prøve å hjelpe ham også framover om han trenger det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar