søndag 3. april 2011

Møte med en gammel venn

For tolv år siden jobbet Stein Ove og jeg med å montere trykkemaskiner i Embakasi. Da ble jeg kjent med menigheten og det lille firmaet som drives her. Pastor Mwalili er nemlig både pastor og sjef. Dette byr på visse utfordringer, men Mwalili hviler ikke på laurbærene han har nemlig stadig nye planer. Vi fikk se et stort landområde som de kjøpte for noen år siden bare et steinkast fra menigheten. De prøver nå å samle inn midler slik at de kan bygge på tomten.

Det ble et svært emosjonelt møte med vennene og med Mwalili og hans kone. Jeg bodde jo hjemme hos dem og opplevde den afrikanske hverdagen den korte tiden jeg var her. Dette har vært en spesiell dag for meg. Jeg har stadig tenkt på disse vennene og nå tolv år etter fikk jeg møte dem alle. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar